Història

L’origen de l’Escola Virolai es remunta a l’any 1977, amb la creació de l’Escola Can Mercader, situada al Parc de Can Mercader de la nostra ciutat. Aquell primer centre va néixer fruit de la necessitat d’algunes famílies del municipi per escolaritzar els seus fills amb diverses discapacitats.

Aquestes famílies van sol·licitar a l’Ajuntament la creació d’un centre escolar específic per poder atendre educativament els seus fills/es. Després de la constitució d’un Patronat Municipal que s’encarregaria de donar vida i desenvolupar el projecte,  l’Ajuntament va proporcionar l’edifici i els equipaments necessaris per atendre, inicialment, a uns 40 alumnes.

Anys més tard, concretament al 1988, l’Escola Can Mercader va passar a ser responsabilitat de l’IME (Institut Municipal d’Educació) i, a l’actualitat, la seva titularitat correspon al Departament d’Educació de l’Ajuntament de Cornellà.

L’any 1987, l’escola va canviar la seva ubicació original i es va traslladar al barri de Sant Ildefons (on trobem la seva seu actual). En concret, va ocupar un edifici corresponent a un antic parvulari denominat “Virolai”, del qual l’Escola d’Educació Especial conserva el seu nom des de l’any 2005.

Des del seu naixement i fins l’actualitat, l’Escola ha anat incrementat el nombre d’alumnes i, com a conseqüència, l’equip de professionals que hi treballen: mestres i educadors, psicomotricista, fisioterapeuta, psicòloga, logopeda, personal d’administració i serveis, etc. Tots junts conformen la comunitat educativa de l’Escola Virolai, un centre de referència pel que fa a l’atenció a les necessitats educatives especials a la comarca del Baix Llobregat.