Colònies

ANEM DE COLONIES
“Jugar és un principi de creació i descoberta”, Sant Agustí.

Les convivències escolars permeten aconseguir un seguit d’objectius que van més enllà del que es pot treballar a l’escola.
És interessant que els nens i les nenes surtin del seu poble o ciutat per conèixer altres entorns, altres comarques.

Els nens solen viure el fet de marxar de colònies com un moment màgic en que ells seran els autèntics protagonistes. Per a molts serà el primer cop que surten de la seva zona de seguretat, aquella on sempre hi són el pare i la mare, i fins i tot serà la primera nit que dormen fora de casa. Tota una aventura que es grava a sang i foc a la seva memòria i que constritueix una de les experiències més valuoses de la sava infantesa.

Els beneficis de les colònies escolars com a eina educativa són múltiples. Desenvolupar-se lluny de casa, en entorns diferents als habituals, els ajuda en el seu creixement personal i passar uns dies sense els pares, amb el suport de companys i professionals de l’escola, els ajuda a prendre decisions i a ser protagonistes de les seves accions. Durant les colònies no només es deslliguen dels pares, sinò que es tornen més responsables, aprenen a fer-se les coses sols, a seguir rutines i hàbits, a sociabilitzar-se…  dins de les posibilitats de cadascú

OBJECTIUS

Tot i que les colònies tenen lloc fora de l’àmbit estrictament escolar i segueixen unes pautes diferents de les que es donen al centre, alinear els objectius de la sortida amb el treball que es realitza dins la clau és clau.

Per dur a terma tot això ,els objectius que es pretenen són:

• Fomentarl’autonomia personal, l’autoconeixement i la manifestació de tots els vessants de la personalitat dels infants.
  • Afavorir la cohesió del grup, el treball cooperatiu  i tanmateix consolidar el treball en equip dels mestres.
  • Associar aprenentatge amb diversió.
  • Apropar al nen a la descoberta del medi natural.
  •  Promoure la convivència entre els nens i amb el mestre en un medi diferent de l’escola.
  • Afavorir una relació diferent de la que s’estableix a l’escola

Cada curs es realitzen colònies de tres dies en cases adaptades  dirigides a tots els alumnes del centres.

Com totes les activitats complementàries són voluntaries.